Opgave
The Cube Mobilt Escapegame med It university
18 personer
Tietgensgade 65, 1704 København V, Danmark
Om dagen mødtes 18 deltagere fra IT-Universitetet i København den 9. december 2025 i DGI Byen for at møde The Cube Mobilt Escapegame. I hjørnet af hallen var escapeboksen opstillet med dæmpet lys og en række låse, koder og mekaniske indretninger, som alle ventede på at blive udforsket. Deltagerne trådte ind i den tætte, lydmæssigt isolerede ramme, greb fat i ledetråde og delte øjeblikkeligt observationer – hemmelige symboler, små huller, forbundne snore. Der var en tydelig energi i rummet, når deltagerne bøjede sig sammen om en gåde, pegede på skjulte tegn og fandt nøgler, mens grin og opmuntrende bemærkninger fyldte boksen. Det var i kraft af denne fysiske interaktion, at alle for alvor kunne se hinanden i øjnene og arbejde målrettet mod et fælles mål.
Målet med The Cube Mobilt Escapegame var netop at skabe et rum, hvor 18 it-fagfolk kunne bryde med dagligdags skærmarbejde og virksomhedschat. Det er rart at komme væk fra virksomhedschatten og se hinanden i øjnene, når fokus flyttes til konkrete genstande og fælles problemløsning. Escapeboksen, som blev transporteret direkte til DGI Byen, matchede behovet for en mobil, hands-on aktivitet, der kunne samle gruppen om én opgave og styrke samarbejdet på tværs af sædvanlige roller og vante mødeformer.
Resultatet af dagen var en stærk følelse af fællesskab og fornyet energi blandt deltagerne. Da kassen endelig blev åbnet, var det ikke kun låsene, der sprang op, men også en kollektiv begejstring og lettelse. Små sejrsråb og brede smil spredte sig, mens alle trådte ud fra boksen og delte øjeblikke af anerkendelse. I de efterfølgende samtaler blev dagens succes brugt som pejlemærke for, hvordan fysisk samvær og samarbejde kan skabe konkrete resultater og styrke relationer – en påmindelse om, at det tilsammen er i øjenkontakt og fælles handling, at nye idéer får liv.